Pechonderwegservice.nl is beschikbaar vanaf versie 5.68D.
Eerst dient de koppeling ingesteld te worden, klik op deze link hoe de koppeling in te stellen is. Heeft u dit al gedaan dan kan verder gelezen worden in dit document.
Een Pechonderwegservice.nl kan vanuit diverse schermen aangevraagd, bekeken, verlengt en afgedrukt worden.
In dit document wordt eerst getoond waar de knoppen te vinden zijn in de 3 verschillende schermen, verderop in dit document wordt uitgelegd hoe het Pechonderwegservice.nl scherm werkt (klik hier om hier naar toe te springen). Dit scherm is voor alle 3 de methodes identiek.
Of klik hier voor mogelijke foutmeldingen en bijbehorende reden
1. Via kenteken muteerscherm.
Klik op Voertuigen (F6)
Dubbelklik op een voertuig van welke u een pechhulp wilt aanvragen of verlengen.
Klik onderin op de knop Pechhulp
Klik op Pechonderweg
Indien u het volgende schermpje te zien krijgt, wil dat zeggen dat er nog geen passen voor het geselecteerde voertuig gevonden zijn.
Na het klikken op OK kan een pas worden aangevraagd.
Tevens zal automatisch het geselecteerde kenteken zijn ingevuld. Alsmede tijdens aanvragen zullen de voertuig- en klantgegevens automatisch ingevuld zijn.
2. Vanuit een (kenteken)werkkaart.
Open de Agenda (F3) of Werkorders (F2)
Dubbelklik op een werkkaart vanuit de lijst werkorders of de agenda.
Vanuit agenda |
Vanuit werkorderlijst |
Nadat de werkkaart geopend is, klik op tabblad Voertuig en klik op Pechhulp
Klik op Pechonderweg
Indien u het volgende schermpje te zien krijgt, wil dat zeggen dat er nog geen passen voor het geselecteerde voertuig gevonden zijn.
Na het klikken op OK kan een pas worden aangevraagd.
Tevens zal automatisch het geselecteerde kenteken zijn ingevuld. Alsmede tijdens aanvragen zullen de voertuig- en klantgegevens automatisch ingevuld zijn.
3. Via menu Voertuigen
Klik op menu Voertuigen
Klik op Pechonderweg service
Via het scherm dat volgt zullen alle bestaande passen worden getoond en er kan gezocht worden op een specifiek kenteken.
Aanvragen/verlengen van een pechhulppas.
Via bovengenoemde methodes komt men altijd in hetzelfde scherm terecht met 1 verschil onderling.
- Via Kenteken muteerscherm >> het kenteken in kwestie is al geselecteerd bij aanvragen / verlengen
- Vanuit een (kenteken)werkkaart >> het kenteken in kwestie is al geselecteerd bij aanvragen / verlengen
- Via menu Voertuigen >> men dient een kenteken te selecteren bij aanvragen én bij verlengen.
Zoals aangegeven, na het kiezen van optie Pechonderweg in het Pechhulp menu krijgt men een melding te zien indien er nog géén pechhulp pas gevonden is:
Bestaat er wel al een pas dan zal de melding niet verschijnen en komt men direct in het volgende scherm:
In deze uitleg zijn wij via menu Voertuigen gegaan naar Pechonderwegservice.nl.
Dat betekend dat we alle pechhulppassen zullen zien, in dit voorbeeld maken we gebruik van een test-account waarbij 1 voertuig pechhulp pas aangemaakt is.
In het volgende schermafdruk is het scherm opgedeeld in 4 delen:
- (rood) Filteren op alle kentekens of een specifiek kenteken
- (groen) Aanvraag/Verlengen knop kan men een pechhulp aanmaken of verlengen. Pas ophalen kan men de pechhulp PDF brief afdrukken.
- (blauw) De lijst met (alle) passen van (alle) kenteken(s)
- (oranje) Voertuigbestand bijwerken > deze knop dient regelmatig aangeklikt te worden om de pechhulp einddatums bij te werken in het voertuigbestand.
Aanvraag/verleng een pechhulp pas.
Klik op de knop Aanvraag/verleng
Kies het kenteken waarvoor de pas aangevraagd of verlengt dient te worden.
Controleer de geautomatiseerde ingevulde gegevens.
Klik op Aanvragen/verlengen
Indien er een succesvolle aanvraag is plaatsgevonden zal automatisch de bijbehorende pechhulp pas PDF worden opgevraagd en getoond om af te drukken / op te slaan.
PDF ziet er als volgt uit:
Mogelijke foutmelding tijdens aanvragen / verlengen van pechhulp:
"No car found for provided registration"
Deze melding geeft aan dat het opgegeven kenteken niet bestaat of niet bekend is in de globale database van Pechonderwegservice.nl
0 Opmerkingen