Open het klantenscherm
Kies tabblad “facturatie/ kortingen”.
Op tabblad “facturatie / kortingen” kan gekozen worden uit diverse vormen van korting.
In dit voorbeeld wordt de vaste korting per artikel uitgelegd.
De korting op artikelniveau heeft de hoogste prioriteit voor de betreffende klant.
In deze situatie geldt voor deze klant 25% voor remvloeistof.
Op het moment dat de vaste korting op het artikel niet meer van toepassing is geldt de vaste korting voor artikelgroep Rem Olie (50%).
Indien de korting op de artikelgroep ook niet van toepassing is, geldt de eventueel toegekende vaste korting (40%) op de verkoopprijs.
Vaste prijs
Daarnaast kan de korting op artikel toepast worden met een vaste prijs.
Bij het invullen van een vaste prijs bij de betreffende klant heeft deze vaste prijs (€ 65,00) de hoogste prioriteit.
Bij korting op brandstof kan een vaste prijs worden ingegeven.
Of de korting wordt in procenten toegekend.
Door het vinkje bij bedrag uit te zetten.
Kortingsmogelijkheden bij verrichtingen per klant.
Per klant kunnen op specifieke verrichtingen korting worden ingesteld.
Korting per klant op uren/tariefprijzen.
Vaste korting per klant.
De klant kan in bepaalde groep ingedeeld worden.
Aan het klanttype “vaste klant’ kan per artikel een korting worden toegekend.
Actie korting per artikel.
Voor de actiekorting kan ook nog een periode gekozen worden voor de duur van de actie waarvoor een ander kortingspercentage of een vast bedrag van toepassing is.
Dit kan via magazijn en dan het desbetreffende artikel openen.
Dan kiezen voor het tabblad kortingen
Het kortingspercentage van 35% kan alsnog overruled worden door een actieprijs.
De begin- en einddatum zijn van belang en het actie kortingspercentage.
In de werkkaart is dit nu te zien als volgt:
Let op!
Het is niet mogelijk om korting in te regelen op pakketten.
Dit omdat een pakketprijs al een korting bevat.
0 Opmerkingen