Kenteken komt in andere vorm al voor in huidig kenteken bestand

Indien tijdens het aanmaken van een nieuw kenteken de volgende melding verschijnt, wil dat zeggen dat het kenteken in kwestie bijvoorbeeld zonder streepjes in het voertuigbestand staat.

In de melding zelf staat tevens HOE het bestaande kenteken is opgeslagen.

"Dit kenteken komt in een andere vorm al voor in het huidige kentekenbestand!"

We proberen AB-CD-01 in te voeren. 
Echter de bovengenoemde melding verschijnt en volgens de melding staat het kenteken al in het systeem, maar mist er een streepje ABCD-01



De oplossing is het corrigeren van het bestaande kenteken, waarbij de streepjes ontbreken of op foutieve plek staan (typefout of nog oud een vorige garagesoftware).

Corrigeren kenteken van het voertuig:

Open het Voertuigscherm


Zoek op het kenteken maar ZONDER de streepjes.


Selecteer de inhoud van het kentekenveld en maak deze leeg.


Kies tevens (indien bestaand Nederlands kenteken), voor land "Nederland"


Voer een FICTIEF kenteken in, bijvoorbeeld 123456 (geen zorgen, dit veranderen we zo direct terug.
En klik op Opslaan, de volgende melding verschijnt. Klik op JA.


Zoek nu op het fictieve kenteken en dubbelklik op deze.


Haal wederom het kentekenplaatje leeg en voer nu het CORRECTE kenteken in, en let op de streepjes (die Carsys automatisch voor u zet, u hoeft alleen de letters en cijfers te typen).


Klik op Opslaan.
Wederom verschijnt de volgende melding, klik op JA.


De correctie is nu uitgevoerd en het voertuig staat nu goed in het systeem. 
Eventuele werkkaarten voor dit voertuig dragen nu ook de juiste vorm van het kenteken.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

Artikel is gesloten voor opmerkingen.