Artikel had niet gefactureerd moeten worden.
Hoe kan ik deze crediteren naar de klant?
Hoe kan ik voor dit onderdeel een retour aanvragen bij de leverancier?
1. Zoek de betreffende factuur in de historie:
2. Selecteer een zoekmethode:
3. . Dubbelklik op een kolom om de gegevens te sorteren op bijvoorbeeld datum.
4. Selecteer de betreffende factuur met een enkele muisklik en klik op de “crediteer” knop:
5. Antwoord met “ja” om weer tot de werkorder te komen:
6. U kunt de werkorder nu bovenaan in de werkorder lijst terugvinden. Middels de F2 knop van werkorders:
7. Open de werkorder vanuit deze lijst.
8. Rechtermuis klik op de onderdeel regel die verwijderd moet worden en selecteer “verwijder werkkaartregel”
9. U krijgt nu een keuze scherm om het artikel retour te melden bij de leverancier of om het artikel op voorraad te nemen. Maak uw keuze en klik op verder:
10. Het retour scherm opent. Geef reden van retour aan en klik op retour:
11. De gewijzigde werkorder kan nu opnieuw gefactureerd worden.
12. Het artikel staat nu klaar in de retour lijst van het magazijn:
13. Als we nu een ander artikel gaan bestellen op een willekeurige werkorder, krijgen we de volgende melding te zien:
14. Klik onderaan op versturen om het artikel retour te melden. Er wordt nu automatisch een RMA aangemaakt welke u ook nog kunt printen:
15. Controleer of de juiste artikelen, aantallen op dit RMA formulier staan. Hiermee is nu u retour compleet verwerkt.
LET OP! Het geautomatiseerd retour melden werkt vooralsnog alleen bij de leveranciers, Koskamp en Fource S1.
LET OP! Om van deze functionaliteit gebruik te maken moet de volgende instelling gehanteerd worden.
Ga naar de magazijnstellingen:
En zorg ervoor dat dit vinkje uitstaat:
0 Opmerkingen