LOYALITEITSBEPALING
Om te kijken hoe loyaal klanten zijn (verloop oude klanten / nieuwe klanten etc.) is er een nieuw overzicht (scherm) bijgekomen.
Allereerst kan men aangeven vanaf wanneer men van “uitloop” spreekt. (zie Figuur 29)
Dit kan men doen door in CSS vanuit het hoofdmenu te navigeren naar:
Klanten -> CRM - instellingen -> Loyaliteitsbepaling
Figuur 29 (Instellingen loyaliteitsbepaling)
Met uitloop wordt het volgende bedoeld:
Stel men heeft het aantal maanden na laatste factuur ingesteld op “12 maanden”.
Voor een klant waarvoor er geen factuur gevonden kan worden de afgelopen 12 maanden geldt dat deze dan wordt opgenomen als “uitloop”. (Het zou dan zo kunnen zijn dat de klant niet meer naar de betreffende garage komt) Hetzelfde geldt eigenlijk omgekeerd voor nieuwe klanten. Als er in de afgelopen 12 maanden een 1e factuur gevonden kan worden voor een klant, dan wordt deze gezien als nieuwe klant.
Alles hangt dus af van het interval dat men aangeeft in het instellingen scherm.
Het overzicht kan men tonen door vanuit het klantenscherm op de knop “Loyaliteitsbepaling” te klikken. (zie Figuur 30)
(Het scherm wordt meteen getoond en het vullen van het scherm gebeurt op de achtergrond. Men ziet dan het scherm nog bijgewerkt wordt als de “stop” knop nog zichtbaar is rechts onder in het scherm. Zodra het scherm helemaal is bijgewerkt zal deze knop verdwijnen.)
Figuur 30 (Nieuwe scherm voor loyaliteitsbepaling)
Vanuit het “loyaliteitsbepaling hoofdscherm” kan men dubbelklikken op een periode (maand) om vervolgens de details van deze periode in te zien. (zie Figuur 31)
Figuur 31 (Detailscherm van een bepaalde periode uit het loyaliteitsbepaling hoofdscherm)
Vanuit het detailscherm kan men op een klantnaam weer dubbelklikken om de factuurhistorie van de betreffende klant in te zien.
0 Opmerkingen