Zodra CSS hangt op de volgende plaatsen:
- MUTEER KLANT
- MUTEER ARTIKEL
Ligt dit zeer waarschijnlijk aan het volgende:
- De computer heeft wel DYMO Software geinstalleerd.
- Echter er is geen DYMO Printer aangesloten op de betreffende PC!
Waarom hangt CSS?
- Het klantscherm en artikelscherm bevatten knopjes om een label af te drukken naar een DYMO printer.
- CSS zoekt of er DYMO SOFTWARE bestaat op de PC.
- Zo ja: vraagt CSS aan de DYMO software: "Heeft u een DYMO printer beschikbaar?"
- DYMO software gaat vervolgens eindeloos zoeken naar een NIET bestaande DYMO printer
- CSS wacht de hele tijd op een antwoord van de DYMO software, wat dan lijkt alsof CSS vasthangt, echter na 1, 2 of 3 minuten zal CSS weer verder gaan.
Twee mogelijke oplossingen:
- Sluit een DYMO printer aan, zodat de DYMO software deze vindt, en daarmee ook CSS.
- Verwijder de DYMO Software uit Configuratiescherm > Programma's
Technische uitleg, om (mogelijk) te achterhalen of het probleem aan de DYMO module ligt:
Het volgende errorlog behoort bij dit issue, nadat men op ALT+C drukt (indien CSS hangt). Kenmerkend hieraan is het woord CHECKDYMOAVAILABLE, zodra dit er staat is er 'iets' met de Dymo printer aan de hand.
FATAL ERROR LOG
Abort with Alt-C
SYS Thread-ID: 1444
Module: EVM
Error Codes: EH: 11 Sub: 0(0) OS: 0 XPP: 0
Call Stack of Thread 1 (992):
@AUTOMATIONOBJECT@I@NOMETHOD(1232)
CHECKDYMOAVAILABLE(4176)
0 Opmerkingen