Afspraken ophalen uit uw Online agenda

Afspraken ophalen uit uw Online agenda

Nadat klanten een afspraak inplannen via uw website en deze hebben verstuurd bij na Stap 2 dan krijgt u na enkele minuten in het programma CSS een knipperend wereldbol icoontje op het icoontje van de agenda en IN de agenda:

In de zijbalk links:

      

In de agenda bovenin:

Indien ingesteld, krijgt u ook een mail dat er een afspraak via de website is aangemaakt. (zie hier hoe in te richten)

Toon de nieuwe Externe afspraken

Open de Agenda in CSS door te klikken op boven afgebeelde knop en klik op het knopje met wereldbolletje:

OF klik bovenin CSS op menu Agenda en vervolgens op Externe afspraken

 

Het volgende scherm wordt geopend:

 

U ziet de nieuwe afspraken op een rij, of u kunt de Nieuwe vermeldingen ophalen via de knop: Nieuwe afspraken ophalen of Alle afspraken ophalen (die laatste toont ook de al geplande en geannuleerde afspraken.

Om een afspraak in te plannen dubbelklikt u op de gewenste vermelding. Het volgende scherm wordt geopend:

 

Kenteken nieuw of bestaand

CSS zoekt op basis van Kenteken of het ingevulde kenteken van de klant overeenkomt met een bestaande voertuig in uw CSS programma. 

Bestaat deze vermelding niet in uw database dan staat er een rood kruis links van het kenteken.

 

In dergelijk geval zal CSS automatisch een bolletje zetten bij "Aanmaken":

 

Klant nieuw of bestaand

CSS vergelijkt ook diverse gegevens van de klant met gegevens in uw huidige klantlijst. Op basis van de postcode, straat+huisnummer en telefoonnummer en de naam.

De gegevens zoals de klant ze ingevuld heeft op de website wordt getoond aan de linkerkant.

De gegevens van eventuele BESTAANDE klanten, al dan niet met dezelfde naam, zullen aan de rechterkant getoond worden:

Als de klant nog niet bestaat in uw systeem, kunt u in het linkergedeelte het bolletje voor Aanmaken aanklikken.

Indien CSS wel een match heeft gevonden wat dan ook echt die klant in kwestie is, dan kunt u aan de rechterkant het bolletje zetten voor Geselecteerde gebruiken.

Nadat u de kenteken gegevens en klant gegevens heeft gechecked klikt u op Verder.

In dit voorbeeld maak ik zowel de klant als het voertuig opnieuw aan.

Na het klikken op Verder wordt het planning scherm geopend, hierin kunt u de daadwerkelijke planning invullen en aanvullen.

  • Controleer in dit scherm ALLE gegevens op juistheid. Hier wordt alles in getoond wat de klant ook heeft aangeklikt en aangevinkt.
  • Zodra alle gegevens kloppen en u wenst de nieuwe werkkaart aan te maken en in te plannen klikt u op Inplannen & Openen
  • Uw werkkaart wordt aangemaakt en er worden al standaard werkopdrachten op de kaart geplaatst op basis van de door uw klant geselecteerde werkzaamheden.

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.