Band(en) en automatisch verrichting/artikel/etc koppelen

Band en automatisch verrichting/artikel/etc koppelen

Het is mogelijk om vanuit diverse koppelingen met leveranciers ook banden op te halen.

Zodra u banden gaat monteren heeft u naast de banden óók te maken met tijd, ventielen en eventueel ander kleinmateriaal / milieuheffing.

U plaatst al deze zaken veelal handmatig op de werkkaart, nadat u de banden heeft opgehaald uit de catalogus. Dat is extra werk wat we (deels) uit handen kunnen nemen door een geautomatiseerd proces.

Indien CSS een bandenshop koppeling heeft met uw leverancier kunt u het volgende doen om bepaalde zaken automatisch op de werkkaart te plaatsen nadat u banden op een kaart heeft geplaatst.

Klik eerst op de volgende instructie om bepaalde regels aan een artikelgroep te koppelen. 

[instructie: koppelen artikelen aan artikelgroep]

Nadat u de vorige instructie heeft doorlopen en de artikelgroep Banden is ingericht met gekoppelde items volgt u het volgende:

  • Klik bovenin CSS op menu Magazijn en dan op Instellingen

  • Klik op tabblad Externe database

 

  • U zet sowieso het vinkje wat aangewezen wordt door het rode pijltje. Dan worden de artikelen die extra in tabblad koppelen zijn toegevoegd bij die artikelgroep (kiezen in het groene kadertje) automatisch toegevoegd wanneer u banden uit een externe catalogus haalt.

  • Het lichtblauwe pijltje (onder het rode pijltje)  is een optionele keuze. Zodra u deze aanvinkt, worden de opgehaalde banden uit de catalogus van uw leverancier OOK toegevoegd aan de aangegeven bandengroep. Dit hoeft dus niet.
  • Klik op Opslaan en probeer het uit door 1 of meerdere banden op te halen uit de bandenshop van uw leverancier en toe te voegen aan de werkkaart.
  • Mocht er niets gebeuren loopt u dan de instructie nogmaals door. Anders belt u met de helpdesk van Car-Systems 088-5600070 zorgt u dan wel dat u in de buurt bent van een computer zodat de helpdesk e.e.a. kan controleren.
  • Bent u vertegenwoordiger van een leverancier en wenst u dat de klant geholpen wordt of werkt e.e.a. niet zoals verwacht. Vraagt u dan de klant om contact op te nemen met onze helpdesk, op een voor hun gunstig tijdstip.

0 Opmerkingen

Artikel is gesloten voor opmerkingen.