Uw CSS Online Agenda inrichten

Dit is een sub-document t.b.v. koppelen en inrichten van de CSS online agenda en plaatsen op uw website.

Klik hier voor het hoofd-document.

 

 

Uw CSS Online Agenda inrichten

Om in te loggen op de Online Agenda. Om deze verder in te richten doet u het volgende:

  1. Open het programma CSS en login.
  2. Klik bovenin op Koppelingen.
  3. Klik op Externe afspraken.
  4. Klik nu op het knopje rechts naast uw serienummer:

U wordt geleidt naar de volgende pagina. Indien er geen website geladen wordt, of er wordt een blanco pagina getoond. update uw internetbrowser.

Let op: Bekend is dat in Windows XP en Windows Vista deze website niet (goed) werkt. Dit is geen probleem, echter de gebruikte website technieken worden niet in Windows XP en Windows Vista ondersteund. Hierop wordt ook geen ondersteuning verleend door Car-Systems. U kunt een andere internetbrowser gebruiken zoals Google Chrome of Mozilla Firefox, en deze als standaard browser instellen, kans bestaat dat onderstaande pagina goed getoond wordt.

  • Gemaakte afspraken
  • Planner instellingen < dit is direct het beginscherm zoals hierboven afgebeeld.
  • E-mail instellingen
  • Werkzaamheden
  • Vervangend vervoer
  • Bekijk jouw agenda online

Gemaakte afspraken

In deze sectie vindt u alle gemaakt afspraken die via de online agenda zijn aangemaakt. Hierin kunt u filteren op nieuw, bevestigd en geweigerd

 

verwijder filter toont weer alle afspraken.


Planner instellingen

De sectie Planner instellingen is onderverdeeld in 3 gedeeltes:

  • Algemene instellingen
  • Pagina teksten instellingen
  • Online afspraken e-mail instellingen

Instellingen bijwerken/opslaan

Zorg dat u niet vergeet om op de knop Opslaan te klikken rechtsboven de pagina.

Algemene instellingen

Links

  • Garage naam: Vul hier de gewenste garagenaam in die getoond moet worden op de afspraak pagina.
  • Voor welke dagen mogen afspraken gemaakt worden? U kunt hier aanvinken op welke dagen de klanten een afspraak kunnen inplannen. Dit mag dus afwijken van de beschikbaarheid in uw CSS programma. Bijvoorbeeld, u wilt voorkomen dat de zaterdag gekozen kan worden, dan vinkt u hier zaterdag uit.

Rechts

  • Hoeveel dagen vooraf mag een klant een afspraak aanvragen? Vul hier het aantal dagen dat van te voren gepland mag worden (standaard 2) d.w.z. dat vandaag en morgen standaard geblokkeerd zijn.
  • Hoeveel maanden wil je tonen? (2 tot 3 maanden wordt aangeraden.): hier geeft u aan tot hoeveel maanden men kan plannen.
  • Dag wordt oranje vanaf?: De dag wordt oranje gekleurd, maar niet geblokkeerd wanneer er xx% van de beschikbare tijd volgepland is op die dag. Zet dit nooit op 100% en sowieso lager als de volgende instelling:
  • Dag wordt rood vanaf?: De dag wordt rood gekleurd, en tevens geblokkeerd wanneer er xx% van de beschikbare tijd volgepland is op die dag. Zet dit nooit op 100%
  • Klanten mogen hun voertuig brengen vanaf: Vul hier de tijd in wat minimaal gekozen mag worden. N.B.:Dit hoeft niet perse de starttijd van de klus zelf te zijn.
  • Klanten mogen hun voertuig brengen tot: vul hierin de tijd die maximaal gekozen kan worden, bijvoorbeeld 1 uur voor sluitingstijd.

Klantenformulier intellingen

  • Tellerstand verplicht invullen: u kunt uw klanten verplichten tijdens het online plannen hun kilometerstand in te laten vullen. controleer dit echter ten alle tijden zodra u de auto in uw werkplaats heeft staan.
  • Adres gegevens verplicht invullen: u kunt uw klanten verplichten tijdens het online plannen hun adresgegevens in te laten vullen. controleer dit echter ten alle tijden zodra u de klant aan uw balie heeft staan.

Pagina teksten

  • Stap 1 werkzaamheden + datum selecteren: Tekst op de kalenderpagina tonen tijdens Stap 1 van online agenda planner.
  • Stap 2 Klant- en voertuiggegevens: Tekst op de Klant en voertuiggegevens pagina tonen tijdens Stap 2 van online agenda planner.
  • Stap 3 Overzichtspagina: Overzicht / Afsluittekst op de pagina tonen tijdens de laatste stap (3) van online agenda planner.

Pagina opmaken

  • Kies een achtergrondkleur: Selecteer de gewenste achtergrond kleur op de afspraak pagina. Zorg dat deze kleur in contrast staat met de inhoud van de pagina.
  • Plak hier je eigen stylesheet: Websites maken gebruik van zogenaamde opmaak bestanden (zogenaamde CSS bestanden, niet te verwarren met ons programma CSS, is pure toeval). Uw website beheerder maakt hoogstwaarschijnlijk gebruik van een CSS-stylesheet bestand om uw website alle kleuren en afbeeldingen op te maken. Dergelijk bestand kan in het vakje URL CSS-opmaak worden ingevuld (inclusief volledige web-pad). Informatie heirover is op te vragen.
  • Plak hier je CSS opmaak: U kunt ook een stylesheet plakken in dit vak. Indien deze correspondeert met de vereisten zullen de stijlen gebruikt worden in de planner.

E-mail instellingen

U kunt uw klant een e-mailbevestiging sturen nadat uw klant een afspraak heeft aangemaakt op uw website. Zogenaamde aanvraagbevestiging.

Deze mail is NIET de bevestiging van de afspraak, maar de bevestiging dat deze is ontvangen door u als garagehouder maar nog niet verwerkt. 

De afspraakbevestiging is te versturen vanuit het programma CSS, na het plannen van de afspraak in de agenda. 

Links

  • De klant een e-mailbevestiging versturen? 
    • Vink aan indien u de ontvangstbevestiging wenst te sturen. 
    • Vink uit indien er geen automatische mail verstuurd moet worden.
  • Naam afzender: vul hier de gewenste afzender naam in
  • E-mailadres afzender: vul hier het e-mailadres in van de gewenste afzender, bijvoorbeeld receptie@mijngarage.nl
  • E-mail onderwerp: het e-mailonderwerp in de ontvangstbevestiging

Rechts

  • De garage inlichten bij een nieuwe afspraak: vink dit aan indien u wenst dat bij elke nieuwe afspraak vanaf uw online agenda een email gestuurd wordt naar één of meerdere adressen.
  • E-mailadres(sen) van de garage: u kunt hier dus één of meerdere mailadresssen opgeven t.b.v. bovengenoemde optie/vinkje. 

 

TEST TEN ALLE TIJDEN EEN GEWIJZIGDE E-MAIL TEMPLATE door deze naar uzelf te sturen, door middel van de volgende sectie:

Altijd beter om ook te testen naar verschillende mailadressen / apparaten:

 

  • gmail,
  • android,
  • iOS/Apple,
  • Outlook,
  • hotmail,
  • live.nl,
  • etc.

 

Dit vooral om te testen of e.e.a. ook goed zichtbaar en leesbaar is op diverse apparaten.

Zoals eerder genoemd. Zodra uw klant via de website een aanvraag indient, kan deze dus bevestigd worden met een e-mail. Deze email geeft alleen aan, dat de aanvraag opgeslagen is en ter verwerking is aangeboden aan het autobedrijf.

Deze mail kunt u bewerken onder de kop E-mail opmaken:

 

Instellingen bijwerken/opslaan

Zorg dat u niet vergeet om op de knop bijwerken te klikken rechtsboven de pagina.

 


Werkzaamheden

U kunt een lijst creëren met werkzaamheden die uw klanten op uw website tijdens het plannen van een afspraak kunnen aanvinken. 

Deze werkzaamheden zouden over het algemeen overeen kunnen komen met de agendatype / kleuren in het programma CSS zelf.

Bijvoorbeeld:

U kunt namelijk in onze software bij deze agendatypes standaard duur, vinkjes etc zetten. Zodra u dan een keuze maakt tijdens het plannen, wordt e.e.a. al automatisch aangevinkt en ingevuld.

In de online agenda van CSS werkt dat feitelijk hetzelfde. Echter het systeem is wel los van elkaar gekoppeld. Wat ervoor zorgt dat u in uw online agenda een andere lijst kunt creëren die uw klanten zien dan wat in uw programma CSS staat.

Dit kan om e.e.a. te vereenvoudigen voor uw klanten, of om andere redenen.

  • U kunt met de knop Nieuwe werkzaamheid een nieuwe vermelding toevoegen aan de lijst.
  • U kunt bestaande werkzaamheden bewerken of verwijderen via de knop Bewerken achter de vermelding.

Na het klikken op Nieuwe werkzaamheid of Bewerken krijgt u het volgende scherm te zien (deze is LEEG indien u een nieuwe werkzaamheid aanmaakt):

Naam: korte duidelijke naam bijv. APK, of APK + Groot onderhoud, of Bandenwissel

Extra informatie: Deze tekst wordt onder de naam weergegeven als begeleidende tekst.

Geschatte duur (in minuten): is de tijd die voor dergelijke werkzaamheid nodig is. Indien de klant meer als 1 werkzaamheden selecteert wordt deze duur bij elkaar opgeteld.

CSS pakket code: U kunt de werkzaamheden koppelen aan pakketten in CSS. de code dient EXACT overeen te komen met de code in het programma CSS, dit zorgt ervoor dat er al standaard enkele factureerbare regels op de werkkaart komt, nadat u de werkkaartafspraak plant.

Bevat APK: zet hier het vinkje aan, indien deze werkzaamheid ook APK bevat, dit is belangrijk voor het vullen van de online agenda en om de werkkaart al gedeeltelijk te laten invullen.

Bevat bandenwissel: zet hier het vinkje aan, indien deze werkzaamheid ook een bandenwissel bevat, dit is belangrijk voor het vullen van de online agenda en om de werkkaart al gedeeltelijk te laten invullen.

Zichtbaar: vink deze optie aan, indien de vermelding getoond moet worden op de website in de online agenda. Vink deze uit indien u deze vermelding wenst te verbergen, maar niet te verwijderen. 

 

Wijzigingen zijn direct zichtbaar in uw online agenda. (wel even verversen)

 

 

 


Vervangend vervoer

Uw klant kan in de online agenda aangeven of zij wel of geen vervangend vervoer wensen, en wat voor soort vervangend vervoer.

Deze lijst kunt u muteren.

Nadat u op Vervangend vervoer klikt krijgt u de lijst met vermeldingen te zien:

Elke vermelding kunt u muteren middels de knop Bewerken.

Ook eventueel onzichtbaar maken haal het vinkje weg bij Zichtbaar. Dit is in plaats van verwijderen.

Verwijderen is onmogelijk, deze vermeldingen staan vast in het systeem van Carsys om de koppeling wat betreft leen/huur en fiets aansluitend te houden.

U kunt alleen "Extra informatie" aanpassen, als begeleidende tekst onder de naam op de online agenda.

Klik op Opslaan om de gegevens op te slaan.

 


 

Bekijk jouw agenda online

U kunt hierop klikken en dan wordt uw agenda zoals deze ook op de website getoond wordt geopend.

U kunt middels deze knop dus uw gewijzigde gegevens controleren en testen. 

Tevens vindt u hier de link die u kunt gebruiken om te laten tonen in een iframe op uw website.

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.