AA-team

AA-team is één van de pechhulp diensten die gekoppeld kan worden in CSS. Alle diensten van AA-team worden vanuit AA-team gefactureerd. Wij hanteren alleen een maandelijkse vergoeding voor de actieve CSS-module benodigd voor AA-team.

Om de koppeling in CSS in te stellen is het volgende nodig:

  • CSS-module "4109 AA-team"
  • Gebruikersnaam van AA-team, zelfde als de website
  • Wachtwoord van AA-team, zelfde als de website

AA-team instellen:

  • Open CSS
  • Klik bovenin op Koppelingen
  • Klik op AA-team

  • U krijgt het volgende scherm te zien

  • Vul in dit scherm de gebruikersnaam en wachtwoord in behorende bij AA-team.
  • Klik op Opslaan om de gegevens te bewaren.

 

AA-team gebruiken

AA-team kan vanuit diverse schermen benaderen:

  • Vanuit een kentekenbon (werkkaart met gekoppeld kenteken)

  • Vanuit het voertuig muteerscherm

  • Vanuit menu Voertuigen, in tegenstelling tot de eerste twee zal deze alle garanties tonen die zijn aangevraagd in AA-team. LET OP, het opvragen van de abonnementsinformatie kan lange tijd duren.

Indien na het klikken op 1 van deze opties de volgende fout verschijnt dan dient de gebruikersnaam en wachtwoord gecontroleerd te worden op juistheid. Indien nodig contact opnemen met AA-team zelf.

Indien alle gegevens correct zijn wordt het volgende scherm getoond, indien er abonnementen bestaan is dit scherm gevuld.

Indien vanuit een werkkaart of voertuig muteer scherm AA-team benaderd wordt, zal gefilterd worden op het geselecteerde kenteken:

Indien via het menu Voertuigen AA-team benaderd zal er geen filter plaatsvinden, en worden alle kentekens getoond, zoals gezegd, het laden van deze lijst kan lange tijd duren. Het is mogelijk om hier nog te kiezen voor de kenteken selectie.

 

Nieuw abonnement aanvragen:

Klik in het scherm op Aanvraag

Het volgende scherm verschijnt.

  • Indien een aanvraag gedaan wordt vanuit een Werkkaart of een Voertuig dan zullen de meeste voertuig en klant gegevens ingevuld zijn. Controleer deze goed.
  • Indien vanuit het menu Voertuigen AA-team benaderd wordt om een aanvraag te doen, dient nog het juiste kenteken geselecteerd te worden

  • Klik op het vergrootglaasje om het voertuigbestand te openen en een kenteken te kiezen.
  • In de lijst die volgt zoeken op een kenteken, indien deze niet bestaat kan het voertuig en bijbehorende klant nieuw aangemaakt worden middels de knop Nieuw voertuig (klik hier voor uitleg)
  • Indien het juiste voertuig is geselecteerd zullen de voertuig en klant gegevens ingevuld worden.
  • Kies bovenin het scherm het gewenste abonnement:

  • Op tabblad Kenteken controleert men alle voertuiggegevens, indien deze niet correct zijn, kunnen deze gewijzigd worden middels het potloodje rechts naast het kenteken en vergrootglaasje.

  • Op tabblad NAW controleert men alle klant gegevens, deze kunnen op dit scherm ook aangepast worden, eventuele wijzigingen in klantgegevens worden NIET doorgevoerd in het klantbestand van CSS.
  • Controleer of de voorkeurs garage informatie klopt en of de juiste schade reparateur ingevuld is.

  • Op tabblad Abonnement kunnen de start, verleng en einddatums aanpassen.

  • Zorg indien een abonnement moet ingaan dat ten alle tijden het vinkje aanstaat voor Actueel:  Pas dan is het abonnement ook Actief (voor zover wij begrijpen van AA-team)
  • Ook de datum pas verstuurd kan ingevuld worden.
  • De einddatum wordt op basis van abonnement aangegeven, zolang de pas nog niet is bevestigd staat er "volgens CSS" achter. Dat betekent dat het een berekening is op basis van de in CSS aanwezige informatie over de duur van het abonnement. Controleer of dit overeenkomt met het gekozen abonnement. Indien deze afwijkt neem dan contact op met onze helpdesk. 
    • Na bevestiging van de pas komt er de juiste einddatum volgens AA-team te staan, welke wij terugkrijgen van hun server. Klopt dit niet? Dan dient AA-team gecontacteerd te worden.
  • Bevestig de aanvraag door op de Aanvraag knop te klikken rechtsonder.

 

Bestaand abonnement verlengen / vernieuwen:

  • Zoals eerder gezegd stond bij ons in het voorbeeld geen vermeldingen genoemd van klanten met passen. Echter in geval bij verlenging, zal er een (verlopen) pas aanwezig zijn al dan niet bij het voertuig zelf of in de volledige 'Alle abonnementen' lijst.

  • Zoek de gewenste pas en klik er eenmaal op zodat deze geselecteerd wordt.
  • Klik vervolgens op de knop Wijzig
  • Men krijgt de gegevens te zien welke vanuit de server van AA-team gestuurd wordt. Verifieer deze gegevens, zoals de NAW gegevens op contactgegevens etc.. 

  • Op het tabblad Abonnement zal e.e.a ingevuld zijn en indien het abonnement nog niet verlopen is, zou het kunnen dat het Actueel vinkje aan staat
  • Indien deze niet aanstaat, kan het zijn dat het (inmiddels verlopen) abonnement officieel niet geldig was. Zet het vinkje aan.
  • Klik tevens het vinkje aan bij Verlenging
  • Vul ook de Datum verlening (verlenging dus). vanaf in.
  • Ook de datum pas verstuurd kan ingevuld worden. Wijzig deze indien er een nieuwe pas uitgegeven wordt.
  • De einddatum wordt op basis van abonnement aangegeven, zolang de pas nog niet is bevestigd staat er "volgens CSS" achter. Dat betekent dat het een berekening is op basis van de in CSS aanwezige informatie over de duur van het abonnement. Controleer of dit overeenkomt met het gekozen abonnement. Indien deze afwijkt neem dan contact op met onze helpdesk. 
    • Na bevestiging van de pas komt er de juiste einddatum volgens AA-team te staan, welke wij terugkrijgen van hun server.
  • Bevestig de Verlengingsaanvraag met de knop rechtsonder.

 

Bestaand abonnement opzeggen:

  • Zoals eerder gezegd stond bij ons in het voorbeeld geen vermeldingen genoemd van klanten met passen. Echter in geval bij verlenging, zal er een (verlopen) pas aanwezig zijn al dan niet bij het voertuig zelf of in de volledige 'Alle abonnementen' lijst.

  • Zoek de gewenste pas en klik er eenmaal op zodat deze geselecteerd wordt.
  • Klik vervolgens op de knop Wijzig
  • Men krijgt de gegevens te zien welke vanuit de server van AA-team gestuurd wordt. Verifieer deze gegevens, zoals de NAW gegevens op contactgegevens etc.. 

  • Op het tabblad Abonnement zal e.e.a ingevuld zijn en indien het abonnement nog niet verlopen is, zou het kunnen dat het Actueel vinkje aan staat. Deze kan in geval van opzegging ongewijzigd blijven.
  • Indien deze niet aanstaat, kan het zijn dat het (inmiddels verlopen) abonnement officieel niet geldig was. Zet het vinkje aan.
  • Klik het vinkje aan bij Opgezegd
  • Vul ook de Datum opzegging vanaf in.
  • Ook de datum pas verstuurd kan ongewijzigd blijven.
  • De einddatum wordt op basis van abonnement aangegeven, zolang de pas nog niet is bevestigd staat er "volgens CSS" achter. Dat betekent dat het een berekening is op basis van de in CSS aanwezige informatie over de duur van het abonnement. Controleer of dit overeenkomt met het gekozen abonnement. Indien deze afwijkt neem dan contact op met onze helpdesk. 
    • Na bevestiging van de pas komt er de juiste einddatum volgens AA-team te staan, welke wij terugkrijgen van hun server. Klopt dit niet? Neem dan contact op met AA-team
  • Bevestig de Opzeggingsaanvraag met de knop rechtsonder.

AA-team contactgegevens:

AutoAssistentie-team
(ook wel AA-team®)
Carrouselweg 9
3225 LN Hellevoetsluis

Telefoon: 0181-312288
Telefoon: 0181-324433
Fax: 0181-335504

http://www.aa-team.nl/

 

0 Opmerkingen

Artikel is gesloten voor opmerkingen.