Documenten koppelen, scannen en toevoegen bij klant

Soms heeft u documenten die u wilt koppelen aan een klant, zoals bijvoorbeeld een kopie van het rijbewijs of andere documenten.

 

Document Automatisch uitleesbestanden, etc koppelen aan voertuigen legt uit hoe u geautomatiseerd bestanden van diagnose apparatuur kunt koppelen aan voertuigen (niet klanten).

 

Document koppelen aan klant

Om een document te koppelen aan een klant, opent u de klant vanuit het klantenoverzicht (F5).

Bovenin ziet u een aantal knoppen, hier klikt u op de knop ‘Documenten’ en vervolgens op ‘Koppelen’.

Vervolgens krijgt u een venster van Windows te zien, waarin u het document moet selecteren dat u wilt koppelen. Hier dubbelklikt u dan op, of selecteer het document en klik dan op ‘Openen’. Als het koppelen goed is gegaan, krijgt u de volgende melding.

Document scannen

Om een document te scannen klikt u vanuit het ‘Muteren klant’ scherm op de knop ‘Documenten’ en vervolgens op ‘Scannen’. Er verschijnt dan een venster van Windows waarin u gevraagd wordt de scanner te selecteren die u wilt gebruiken.

Als u de juiste scanner heeft geselecteerd, klikt u op ‘OK’ om verder te gaan.

Vervolgens klikt u op ‘Scannen’ om de scan te beginnen. De scanner zal dan beginnen met de scan, dit proces loopt vanzelf.

Als hij klaar is met scannen, zal CSS het venster ‘Scan opslaan’ openen. In dit scherm kunt u selecteren wat voor soort document het is, de bestandsnaam en het bestandformaat.

Als u alles heeft aangegeven en ingevuld, kunt u op ‘Opslaan’ klikken om het document te koppelen aan de klant.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

Artikel is gesloten voor opmerkingen.