ActiveX foutmelding bij brieven, mailing of afspraakbevestiging

U krijgt foutmeldingen tijdens het mailing maken of brief bewerken, of na het klikken op afspraakbevestiging en het ziet er als volgt (ongeveer) uit:

"Component ActiveX not found" of "Could not create ActiveX object"

Dit kan meerdere redenen hebben.

1. De PC heeft de connectie met een netwerkverbinding verloren. Dit kunt u controleren door 'Deze computer' te openen via Startmenu of Bureaublad.
Zodra u een rood kruisje ziet bij een zogenaamde netwerkschijf zoals de Z: of X: schijf, geeft dat aan dat de netwerkverbinding tijdelijk verbroken is geweest. 
U kunt dit siompelweg herstellen door op de betreffende schijf te dubbelklikken, dan wordt de verbinding opnieuw gezocht en hersteld. Meestal wordt deze onderbreking veroorzaakt doordat de PC langere tijd (langer als 1 dag) aan staat.

2. De werkstationinstallatie van CSS is niet (goed) uitgevoerd. Deze werkstationinstallatie kunt u vinden door via de verkenner naar de (netwerk) schijf te gaan waarin u de map CSS ziet staan. In deze map CSS staat (onderaan) een bestand genaamd werkst.exe welke uitgevoerd moet worden op elke computer/gebruiker op uw netwerk

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.