Aanmaningen versturen

Ga in "CSS" naar "Klanten" en dan "Mailingen/Aanmaningen":

Kies nu "Op basis van vaste klanten mailing" en selecteer "Aanmaningen - Klanten die openstaande posten hebben" en druk op "Verder":

Kies nu voor wie de "Aanmaning" is. U heeft nu de keuze uit "Alle debiteuren" of een "Debiteur":
"CSS" staat standaard op "Alle debiteuren". Wilt u een "Debiteur" benaderen dan selecteert u deze. Dat kunt u doen via het vergrootglas:

Als u op het vergrootglas heeft gedrukt, kunt u zoeken op "Naam" en "Enter". De persoon is nu gevonden, druk dan op "selecteren":

We gaan er in dit voorbeeld vanuit dat we "Alle debiteuren" gebruiken. U moet nu het "Aantal periodes/aanmaningen" kiezen. Selecteer als eerste de verschillende aanmaningsbrieven. Doe dit door middel van het vinkje aan te zetten:

Kies nu het aantal dagen "Aanmanen voor posten ouder dan" bij elke brief:

Kies nu, door middel van het boekje, de juiste aanmaning sjabloon:

U krijgt nu een pop-up, kies daar uit verschillende sjablonen, selecteer de juiste en druk op "Openen":
1->Sjabloon 1= Eerste herinnering
2->Sjabloon 2= Tweede herinnering
3->Sjabloon 3= Derde herinnering
4->Sjabloon 4= Laatste herinnering 
Al deze sjablonen kunnen inhoudelijk door uzelf worden aangepast.
 

Valt een persoon met "Open posten" in 2 periodes, kan men dit samenvoegen door middel van het vinkje "Brieven samenvoegen":

Tevens kunt u ook de "instellingen" die u net heeft ingesteld, onthouden in uw CSS, op deze computer. Zet dan het vinkje aan bij "Instellingen bewaren voor volgende aanmaningen":

Als alles is ingesteld, druk dan op "Verder":

Uitleg over "Filters" vindt u in deze link: Extra Filters. Wilt u daar geen gebruik van maken, druk u op "Verder":

We gaan nu een "Uitvoer methode" kiezen. (In dit voorbeeld gaan we de "aanmaning" mailen en we printen diegene zonder email adres):

Als u het vinkje aan zet bij "Brief opslaan in de documenten map van de klant of voertuig", dan wordt een copy van de "Aanmaning" in de email historie van de klant geplaatst:

Het "Basisdocument" is al ingevuld:

Kies nu een "Uitvoer formaat". Het meest gebruikte formaat is de "Html e-mail". 

U kunt ook de "Printer opties" aanpassen:

Kies vervolgens het onderwerp voor de email. Druk hiervoor bij "E-mail opties" op het potloodje:

Typ nu het "Onderwerp" in. U kunt deze instellingen opslaan voor de volgende mailing. Druk dan dus op "Opslaan": 

Er komt nu een pop-up, vul daar een titel in voor het "Onderwerp" en druk op "OK":

Het onderwerp is nu snel te vinden in een drop down menu:

Vervolgens drukt u op "Overnemen":

Als alle stappen zijn doorlopen, drukt u op "Verder":

U ziet nu de lijst "Te mailen klanten":

In dit scherm kunt u de selectie lijst beheren. U kunt bijvoorbeeld alles "uit of aan vinken". of de "selectie verwijderen of houden":

Controleer eventueel de mailing middels "Toon preview":

Maak een keuze voor "Opslaan" en/of "Laden":

Nu kunt u de mailing versturen middels "Mailing uitvoeren":  

Als u op "Mailing uitvoeren" drukt. Gaat "CSS" de mailing uitvoeren en tegelijkertijd de overige printen:

Klik daarna op "Gezien":

De mailing is nu uitgevoerd. Voor die klanten zonder email adres wordt de aanmaning dus afgedrukt.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.