Splitsen Werkorder

Uitleg Splitsen Werkorder

Het is mogelijk een werkorder te splitsen en vervolgens dus aan 2 verschillende klanten te factureren. Hierdoor is het overbodig om eerst een tweede nieuwe werkorder aan te maken. In deze korte uitleg laten we zien hoe deze functie gebruikt kan worden.
 

Voorbeeld:
We willen twee verschillende werkzaam heden aan 2 verschillende klanten factureren.


Een werkorder met werkzaamheden waarvan de rem reparatie aan "klant 1" wordt gefactureerd en de multiriem reparatie aan "klant 2" gefactureerd zal worden.

Navigeer boven via het "tabblad werkorder" naar het knopje "Splitsen WO".

In dit scherm kunnen we eenvoudig "werkzaamheden en uren" over 2 debiteuren gaan verdelen.

Bepaal hier welke regel/s van de "huidige werkorder" naar de "nieuwe werkorder" moeten. Selecteer die regel, en klik rechts op de "groene pijl". Deze regel verplaats naar onder. 

Kies vervolgens de "debiteur" voor de nieuwe werkorder en vink aan of de klokdata ook gesplitst moet worden.

klik vervolgens onderaan op "verder".

In dit scherm kunt u nog de "geklokte uren" gaan verdelen. Sleep eenvoudig de bolletjes naar de gewenste waardes. Klik vervolgens op "splitsen".

Er komt een melding dat de "nieuwe werkorder" is aangemaakt en de "huidige werkorder" heeft nu alleen de multiriem werkzaamheden erop staan. Klik "Ok".

In de "openstaande werkorder" lijst (F2) staat "de nieuwe werkorder" bovenaan. De oorspronkelijke werkkaart is behouden gebleven met zijn originele WO nummer, derhalve hoeft die niet persé bovenaan te staan. Nu kunnen beide werkorders afzonderlijk gefactureerd worden.

0 Opmerkingen

Artikel is gesloten voor opmerkingen.