MAIL VANUIT CSS KOMT BIJ @HOME, @PLANET , @HETNET, @WXS, e.d. ADRESSEN IN DE SPAM

Het komt voor dat uw klanten melden dat uw emails, met factuur, in de SPAM terecht komt bij klanten die een @HOME of @PLANET of @WXS of @HETNET e.d. emailadressen hebben.
Of dat zelfs de bijlage (de PDF met factuur) verwijderd wordt bij de ontvanger.

 

Wij adviseren u ten eerste om aan uw klant te vragen of hij/zij een ander emailadres (gmail/live/hotmail bijvoorbeeld) heeft die u kunt te noteren. U zult merken dat de emails dan in 98% van de gevallen wel prima aan komt in de Postvak Inbox i.p.v. de spam.

Als de klant géén alternatief emailadres heeft (wat vermoedelijk niet veel zal voorkomen, aangezien veel internetgebruikers een gmail of hotmail/live emailadres hebben) kunt u aan uw klant vragen om UW emailadres als "vertrouwde afzender" te laten toevoegen. Dit zou kunnen werken!

 

Oplossing voor het spam / verwijderde bijlage probleem:

Helaas is dit iets wat wij NIET kunnen oplossen.

De reden dat het niet opgelost kan worden is onder andere omdat @HOME @PLANET en @WXS en @HETNET adressen oude domeinen zijn van oude internetproviders.
Deze domeinen worden WEL in de lucht gehouden door Ziggo en KPN maar er wordt vrij weinig onderhoud aan die oude adressen gepleegd.

Tevens krijgen wij op geen enkele mogelijkheid contact met de technische afdelingen van de providers omdat zij er ogenschijnlijk geen belang bij hebben om dit op te lossen. 

0 Opmerkingen

Artikel is gesloten voor opmerkingen.