Mindtime fout (d.d. 03-06-2020)

U heeft van de helpdesk van Car-Systems een email ontvangen waarin u gevraagd wordt om een fix voor Mindtime uit te voeren.

Hieronder nogmaals die email:

Beste Carsys en online backup gebruiker,

Dit bericht s.v.p. goed doorlezen en ook stap voor stap uitvoeren. Bij twijfel, raadpleeg uw systeembeheerder of de helpdesk van Car-Systems.

U neemt bij Car-Systems de extra dienst Backup af.

Indien deze fix niet z.s.m. wordt uitgevoerd dan werkt uw backup niet en is uw data van o.a. Carsys NIET VEILIG.

I.v.m. een wijziging aan de kant van de backup-provider is het noodzakelijk dat op de computer waarop Mindtime Backup > dit is in principe altijd de hoofdcomputer < een zogenaamde FIX wordt uitgevoerd.

Deze fix is te downloaden via: https://f1.garagesoftware.nl/Mindtime-Fix.zip of zoek op de F1 Support website (druk op F1 vanuit CSS) in de kennisbank op “Mindtime fout”

  1. Ga aan uw hoofdcomputer zitten of vraag uw systeembeheerder om het volgende uit te voeren.
  2. Controleer of op deze computer “Mindtime Backup” geïnstalleerd is.
  3. Dit kunt u herkennen indien op uw bureaublad en/of rechtsonder bij de tijd (bij de icoontjes) één van de volgende icoontjes zichtbaar is:
    mceclip2.png  Of  mceclip3.png
  4. Download op deze computer de fix (via https://f1.garagesoftware.nl/Mindtime-Fix.zip )
  5. Open het gedownloade zip-bestand en voer Mindtime-Fix.cmd uit.
  6. Wacht tot deze aangeeft dat de FIX succesvol is voltooid.
    mceclip1.png
  7. Als alles succesvol is verlopen dan zal de backup de volgens de eerstvolgende planning weer werken.

 

Mogelijke problemen tijdens uitvoeren van de fix:

  1. Indien het programma (de fix) niet reageert of niet opstart, neem contact op met uw systeembeheerder of bel onze helpdesk op.
  2. "Uw pc wordt beschermd" melding. Klik op "Meer informatie" en dan op "Toch uitvoeren"
    mceclip0.pngmceclip1.png
  3. Het kan zijn dat uw virusscanner het bestand als kwaadwillend ziet. Op zich niet verkeerd omdat het bestand (de fix) een zogenaamd script uitvoert om het probleem te herstellen.
    U kunt dit bestand ondanks deze melding “Toch uitvoeren”  (afhankelijk van uw virusscanner)
    Heeft u twijfels, geeft helemaal niks. Vraag dan uw systeembeheerder, of bel onze helpdesk op.

    Bijvoorbeeld melding in Norton:
    mceclip0.png

0 Opmerkingen

Artikel is gesloten voor opmerkingen.